UNDERSÖKNING!

Hallå där!

Det är jättetråkigt att läsa inlägg utan bilder, men nu är det så att ni måste fortsätta läsa ändå. Oavsett om det är fröjdfullt för ögat eller icke.  Min kära klasskamrat Julia håller på att skriva en rapport i svenska A och har valt bloggar som ämne (jag älskar att prata om bloggar med Julia, hon är den enda som man kan prata om Blondinbella med i den här staden). Jag har erbjudit mig (jag blir alltid exalterad över alla andras skolarbet) att hjälpa henne, så därför tänkte jag att alla som bloggar ska få svara på hennes frågor, i kommentatorsfältet:

Hur många bloggar läser du?

Vad för typ av bloggar är det?

Vad för typ av blogg är din blogg?


Hur började du blogga?

Vad får dig att fortsätta?

Vad tror du kommer att bli orsaken till ett framtida avslut?

Påverkas du av dina kommentarer?


Varför tror du modebloggar har blivit mest framgångsrik antalsmässigt?

Varför tror du bloggar har blivit så populärt?

Tack och bock på förhand!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag ska vara snäll och svara...



1. 6 st???

2. Bloggar som tillhör folk som jag känner.

3. En blogg som jag skriver i när jag inte har något bättre fär mig. Den kan handla om vad jag har gjort, vad jag tänker, musik, o.s.v. Det jag känner för helt enkelt.



4. En god vän inspirerade mig.

5. Det är roligt att skriva av sig över vad man känner för.

6. Brist på tid.

7. Ja, till viss del.



8. För att vi lever i ett samhälle där folk prioriterar hur man ser ut väldigt högt.

9. Det är roligt att läsa för att människan älskar att snoka i andras liv.. Det svaret lät väldigt pessimistiskt.

2008-05-25 @ 19:23:50
URL: http://raspberrypeach.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hur många bloggar läser du?

Ungefär femton bloggar per dag. Ibland mer.



Vad för typ av bloggar är det?

Mest kompisars bloggar, där de skriver om sina vardagar, men även vissa modebloggar



Vad för typ av blogg är din blogg?

Jag vet inte. En blogg där jag skriver om min vardag?



Hur började du blogga?

Jag har inte bloggat regelbundet, men började väl nån gång 2007?



Vad får dig att fortsätta?

Faktiskt ingen aning. Mitt läsarantal är inte så stort, jag skriver mest för att jag tycker det är kul.



Vad tror du kommer att bli orsaken till ett framtida avslut?

Att jag tröttnar på att skriva och inser att mina läsare är typ en per dag.



Påverkas du av dina kommentarer?

Nej, eller jaa. Det beror väl på vad de kommentarer?





Varför tror du modebloggar har blivit mest framgångsrik antalsmässigt?

Det var en bra fråga. Vet inte faktiskt. Folk gillar väl att läsa om kläder och mode och sådant?!



Varför tror du bloggar har blivit så populärt?

Folk är nyfikna. Man gillar väl att läsa sina kompisars bloggar, eller modebloggar. Om du menar varför det är så populärt så är det väl mest en rolig sak. Man skriver och man gör sin blogg sygg osv osv.

2008-05-25 @ 19:26:56
URL: http://interzone.blogg.se/
Postat av: Frida

Hur många bloggar läser du?

10-11 stycken, kanske.



Vad för typ av bloggar är det?

Jag läser inte någon särskild sorts bloggar, utan jag läser de jag tycker är roliga och intressanta.



Vad för typ av blogg är din blogg?

Jag vet inte vad man kan kalla det. Jag skriver om allt som faller mig in.



Hur började du blogga?

Tack vare den här bloggen! Jag blev inspirerad.



Vad får dig att fortsätta?

Jag tycker att det är roligt och det är ett bra sätt att få skriva av sig saker på.



Vad tror du kommer att bli orsaken till ett framtida avslut?

Antagligen att jag inte tycker att det är roligt längre eller tidsbrist. Men jag tror inte att jag kommer säga att "Nej, det här var sista blogginlägget! Goodbye!" utan det kommer nog i så fall bara rinna ut i sanden.



Påverkas du av dina kommentarer?

Njae. Eller ja. Det beror ju på vad det är för slags kommentar.



Varför tror du modebloggar har blivit mest framgångsrik antalsmässigt?

Jag tror att det är för att så många personer är intresserade av mode och alla gillar väl att ha snygga kläder? Det är ett bra sätt att få tips på.



Varför tror du bloggar har blivit så populärt?

För att folk är så nyfikna och gillar att snoka!

2008-05-26 @ 15:39:39
URL: http://crackerboxpalace.blogg.se/
Postat av: hanna

35 st?

Mode och fotobloggar.

Det som står ovan.



Jag läste om det i en tidning. Min kompis hade redan en personlig blogg som så han pushade mig lite också.

När jag får fina kommentarer. Vilket jag tycker kommer alldeles för sällan. Men jag bara sitter och väntar på dem..

När jag inte orkar längre. Jag funderar över den orken säkert varannan dag.

Absolut.



De som läser bloggar är samma personer som köper dyra modemagasin, skulle jag tro. De får samma sak på nätet. I en dubbel dos. Som är gratis.

Gratis är alltid bäst.



krampådig.

2008-05-27 @ 17:25:44
URL: http://nanajaja.devote.se
Postat av: Anonym

Hur många bloggar läser du?

- Typ 4?

Vad för typ av bloggar är det?

- Blondinbella, haha, och lite olika människors med olika liv än jag.

Vad för typ av blogg är din blogg?

Sällan uppdaterad blogg om mitt dryga liv.







Hur började du blogga?

Ett tag sen.

Vad får dig att fortsätta?

Eh, har nog slutat.

Vad tror du kommer att bli orsaken till ett framtida avslut?

Inget att skriva

Påverkas du av dina kommentarer?

Får inga!





Varför tror du modebloggar har blivit mest framgångsrik antalsmässigt?

Kul att läsa

Varför tror du bloggar har blivit så populärt?

Lättroat.

2008-05-28 @ 15:18:52
Postat av: mathilda

Hur många bloggar läser du?

cirkus 12 stycken.



Vad för typ av bloggar är det?

typ 3 är de "kända" modebloggarna, några är mina närmare vänners bloggar och resten några från klassen.



Vad för typ av blogg är din blogg?

ungefär som en dagbok, det är där jag skriver ner mina tankar och åsikter om allt.



Hur började du blogga?

hmm, jag mådde inte så bra så jag behövde någonstans att skriva ner allting och en vanlig hederlig dagbok har aldrig varit min grej så då provade jag att börja blogga.



Vad får dig att fortsätta?

att det får mig att må bra efter att jag har skrivit precis vad jag tycker och tänker.



Vad tror du kommer att bli orsaken till ett framtida avslut?

att det blir för många "utomstående" som läser min blogg, alltså sådana som inte alls berörs av det jag skriver.



Påverkas du av dina kommentarer?

jag får inte så många kommentarer men de jag får är bara positiva så jag påverkas väl litegrann.



Varför tror du modebloggar har blivit mest framgångsrik antalsmässigt? för att det blir allt viktigare att se bra ut och ha snygga kläder och då när de får kommentarer om att de har fina kläder och är snygg så känns det som att de mår bättre. Sen tror jag att alla vill känna att de är en del av någonting, i det här fallet en grupp "kända" modebloggar.



Varför tror du bloggar har blivit så populärt?

för att folk vill veta vad alla andra gör och hur de lever sitt liv.



2008-05-31 @ 13:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0